آخرین اخبار
کد مطلب: 126286
همزمان در سال جهش توليد
واحد آمونياک مجتمع پتروشيمي لردگان به بهره‌برداري رسيد
تاریخ انتشار : 1399/03/23 18:28:38
نمایش : 933
مديرعامل مجتمع پتروشيمي لردگان از بهره‌برداري فاز دوم اين مجتمع همزمان با سال جهش توليد خبر داد و گفت: در اين مرحله واحد آمونياک مجتمع پتروشيمي لردگان بهره برداري و وارد فاز توليد شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ محسن محمودي با اشاره به اينکه اين طرح با هدف توليد ۶۷۷ هزار تن آمونياک راه‌اندازي شده است، اظهار داشت: واحدهاي توليد اوره و آمونياک مجتمع پتروشيمي لردگان در سه فاز طراحي شده است که فاز نخست آن يوتيليتي بود و به طور کامل در مدار توليد قرار گرفت، فاز دوم توليد آمونياک و فاز سوم نيز  توليد محصول اوره با ظرفيت حدود يک ميليون تن است که با برنامه‌ريزي انجام شده در نيمه نخست امسال تکميل و بهره‌برداري خواهد شد.  

وي، در مدار توليد قرارگرفتن کامل اين طرح ملي را به دليل به کارگيري کارشناسان و مهندسين داخلي در تکميل آن با اهميت دانست و تصريح کرد: فعال‌سازي اين مجتمع بدون حضور کارشناسان خارجي با همت و تلاش مهندسان صنعت پتروشيمي و با ثبت رکورد۲۷ميليون نفر ساعت کارکرد ايمني بدون حادثه، راه‌اندازي شده است.   

مديرعامل مجتمع پتروشيمي لردگان، با اشاره به آثار مثبت اين طرح در جهت توسعه اقتصادي منطقه بيان داشت:با افتتاح کامل اين طرح پتروشيمي ۶۰۰ نفر به صورت مستقيم و ۲ هزار نفر به صورت غير مستقيم مشغول به کار خواهند شد، که بيشتر آنها نيروهاي بومي را شامل مي‌شود.

توليد اين مجتمع اُوره و آمونياک خواهد بود و ظرفيت توليد سالانه آن يکهزار و ۷۳ تن اُوره و ۶۷۷ هزار تن آمونياک است، که بخش عمده‌اي از آمونياک توليدي براي توليد اُوره در داخل مجتمع مصرف مي‌شود و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد براي عرضه مستقيم به بازار در نظر گرفته شده است.  

عمده‌ترين کاربرد آمونياک در توليد انواع کودهاي شيميايي است، آمونياک را مي‌توان هم به صورت مستقيم به عنوان کود شيميايي به کار گرفت و هم در توليد مواد مانند نيترات آمونيوم، سولفات آمونيوم، مونوآمونيوم فسفات، دي آمونيوم فسفات و اُوره و ديگر کودهاي شيميايي از آن استفاده کرد.

لردگان در ۱۶۰کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد و پتروشيمي لردگان يکي از ۱۰ شرکت پتروشيمي کشور است که در سال ۱۳۸۷ عمليات ساخت آن آغاز شد.
انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس